Rabu, 14 November 2012

MELAWAT KOLAM SIAKAP JUGRA, BANTING....

Minggu lepas rasa cam nak makan siakap, maka satu operasi telah dijalankan dengan kengkawan opis iaitu Alip & En. R. Punyalah awal kami sampai. Tengok2 kat pagar kolam ada sign " Sorry, We are closed"... alamak.. hampanya perasaan. Dah la datang dari jauh. Aku pun terus telefon owner kolam.. : Hello bang, kolam tak bukak ke ari ni"??. "Bukak la, kol 9".... yahooo.. Perasaan kembali ceria... Tak lama lepas tu owner pun sampai dan kami terus ke kaunter bagi urusan tiker masuk sebanyak RM3....

Balingan pertama aku dengan popper R2C Bubble Pop terus disambar manja....

Alip yang dengan niat nak belajar casting, terus teruja bila balingan beliau dengan lure minnnow (diy) disambut siakap. Lure baru jatuh & tak sempat jerk terus kena sambar. Terkejut la kawan....

Pagi tu siakap amat galak menghentam popper. Sampai aku jadi takut. Bukan takut apa, takut poket rabak nak membayar ikan kang. Sekilo RM15..... Aku pun tukar lure kepada jerk bait (diy) kaler putih mulus.. Baru dua tiga kali jerk dah makan... Baling lagi..makan lagi...aish tak boleh jadi ni.. Tukar lagi lure kaler lain lak. Makan lagi...layan-layan nasib baik lucut. Banyak jugak kes lucut bila dah sampai ke tebing....Fuhhh...nasib baik..Alip pun tak kurang hebatnya dengan hasil 3 eko dalam masa tak sampai 1 jam..

Aku pun ambik keputusan berehat dulu... Dok sembang2 sambil geng sorang lagi yang main bottom taruk makan, taruk makan.... Tak boleh tahan tengok keadaan tu, aku baling sekali lagi popper & naik la siakap last untuk aku ari tu...
 
Hasil



Diorang semua bukan main gumbira dengan hasil masing2. Ada yang baru dapat lesen casting. Ada yang macam tak percaya ikan kat sini punya la rajin makan umpan. Sambil karau2 nak cek umpan pun ikan boleh makan lagi...(cam casting udang kopek la tu)...hehe

Ok la, setakat tu je... esok nak gi lagi ni bawak member2 opis yang dah keracunan....  


Tiada ulasan: